Hoppa till huvudinnehåll

VERIFIERINGSMEDEL - TILL IDÉER SOM ÄR NYA OCH SOM INNEBÄR EN STÖRRE RISK

8 juni 2021, 16:00
Digitalt
Nya innovativa idéer innebär många gånger större risker än normala affärsidéer. Ofta behöver man undersöka, testa och verifiera olika hypoteser för att se om idén håller. Almis verifieringsmedel används för att få svar på kritiska frågor och därmed minska risken i utvecklingen av affärsidén.

Vilka riktar sig verifieringsmedeln till?

Verifieringsmedelen riktar sig primärt till företag i startfas eller etablerade företag med en innovativ affärsidé. 

Vad kan verifieringsmedlen användas till?
Det kan exempelvis handla om: 
 
•    Kund och marknad/omvärld
Verifiera kundbehov, Marknadsöversikt, Konkurrent/branschanalys

•    Immateriella tillgångar
Nyhetsgranskning, FTO (Freedom To Operate), Patenterbarhetsbedömning

•    Teknik och design 
Tekniköversikt, initial MVP (Ej att utveckla lösningen)

•    Juridiska och regulatoriska frågor
Genomlysning av exempelvis branschspecifika krav

•    Hållbarhet
Genomlysning av kritiska hållbarhetsfaktorer


Vill du veta mer? 

Kontakta Heléne Öhrvall, telefon 070-579 79 25 eller läs mer här 

Kalender

Utöver rådgivning erbjuder våra aktörer utbildning och inspiration genom event, seminarier, workshops och kurser. Både på plats på Yesbox, men även digitalt. Se hela utbudet i kalendern. 

Se alla evenemang
Foto: Business Region Göteborg

Företag365 - Start 16 mars

YESBOX
16 mars, 09:00
Business Region Göteborg
https://app.emarketeer.com/resources/20259/My_Images/FUTV/hllbarhetshjulet/Stenar_1.JPG

Hållbarhetshjulet - Start 22 mars

Business Region Göteborg
22 mars, 09:00
https://app.emarketeer.com/resources/20259/My_Images/FUTV/BC_Angered/Fa_foretaget_att_vaxa_med_Instagram-Del2_Event-BRG-Business-Center.jpg

Få företaget att växa med Instagram - Del 2

Online via Teams
22 mars, 17:00
Visa cookie-information