
VERIFIERINGSMEDEL - TILL IDÉER SOM ÄR NYA OCH SOM INNEBÄR EN STÖRRE RISK
8 juni 2021, 16:00
Digitalt
Nya innovativa idéer innebär många gånger större risker än normala affärsidéer. Ofta behöver man undersöka, testa och verifiera olika hypoteser för att se om idén håller. Almis verifieringsmedel används för att få svar på kritiska frågor och därmed minska risken i utvecklingen av affärsidén.
Vilka riktar sig verifieringsmedeln till?
Verifieringsmedelen riktar sig primärt till företag i startfas eller etablerade företag med en innovativ affärsidé.
Vad kan verifieringsmedlen användas till?
Det kan exempelvis handla om:
• Kund och marknad/omvärld
Verifiera kundbehov, Marknadsöversikt, Konkurrent/branschanalys
• Immateriella tillgångar
Nyhetsgranskning, FTO (Freedom To Operate), Patenterbarhetsbedömning
• Teknik och design
Tekniköversikt, initial MVP (Ej att utveckla lösningen)
• Juridiska och regulatoriska frågor
Genomlysning av exempelvis branschspecifika krav
• Hållbarhet
Genomlysning av kritiska hållbarhetsfaktorer
Vill du veta mer?
Kontakta Heléne Öhrvall, telefon 070-579 79 25 eller läs mer här


CIBIP - affärsutvecklingsprogram med fokus på cirkulära affärsmodeller
Zoom.us
22 mars, 09:00
Drivhuset
