Att sälja med framgång

Att sälja med framgång

City
Göteborg
onsdag 06 nov 2019
15:00 - 17:00

Startseminarium – Om att förstå dina kunder och underlätta köp

För dig som är på väg att starta, nyligen har startat företag eller fortfarande känner dig som nybliven
företagare.

Framgångsrikt företagande bygger till stor del på att förstå marknadens behov. Men ofta behövs det mer. Du måste också ha kunskap om dina kunders motivation att köpa och vad som avgör om kunderna köper.

Seminariet ”Att sälja med framgång” ger dig kunskap och inspiration om hur du kan arbeta effektivt med din marknadsföring och försäljning. När du kan få kunden att förstå sitt behov och du vet hur mycket tid och resurser måste du lägga ned per vunnen order, då har du bättre förutsättningar att lyckas med ditt företagande.

Kort sagt handlar det om hur du kan göra det enkelt för kunden att köpa av dig. Efter seminariet har du kunskap och verktyg för att dina kunder ska förstå hur dina tjänster/produkter kan göra skillnad för kunden.

Våra startseminarier består både av inspiration och nyttig information. Men det som kommer att tillföra dig mest, är vi säkra på, är dialogen med andra företagare i samma situation. Seminarierna ger stort utrymme till att diskutera möjligheter och utmaningar med andra entreprenörer. Låt oss ta dig några steg närmare ett långsiktigt lönsamt och växande företag.

Seminariet genomförs i workshopformat och bygger på delaktighet från deltagarna.

Sista anmälningsdag: 6 november 2019

Seminariet är gratis men utebliven avanmälan debiteras med 250:-

information och registrering
Datum
onsdag 06 nov 2019
15:00 - 17:00
Plats
Yesbox
Address
Gamlestadens Fabriker Hus B13 Gamlestadsvägen 4
City
Göteborg
Kategori
Event type
Seminarium
Arrangör
Organiser
ALMI
Logo wall

Titel
ARRANGÖR

Almi
Beskrivning
Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån och riskkapital möter vi kunderna i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.